Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 1575 ggr
Maria
0

Ett bakslag

Jag fick åka in akut för jag blev så snabbt sämre och blev inneliggande ett dygn mellan två skrivbord på läkarexpeditionen. HahaSkrattande Stackarna är så överbelagda.

Fick träffa min neurolog igår som hade dåliga nyheter. Det förstod jag redan när de ringde från magnetkameran på morgonen för en tid på tisdag eftersom inte skriftlig kallelse hinner gå fram. Vi måste röntga din rygg sa sköteskan.

Senare ville neurologen att min man skulle vara med på besöket.

Den snälla tumören som alla trott var en elak jävel. På en skala från 1-4 så var detta en 3:a. (fyra är farligast)

De tog en LP direkt på plats för att kolla så inte cancerceller finns i spinalvätskan och likaså röntgen för att utesluta tumörer längs vätskans gång. Det är ju ett slags slutet system.

Sedan blir det onkologen som får bestämma om det ska vli strålning, cytostatika eller rentav båda delar.

Neurologen sa i alla fall att det var goda utsikter.

Så det är bara att tänka positivt.

/Maria

Chestnut
0

Neeeej!! Gråter

Gud vad tråkigt! Men tur att de faktiskt opererade dig när de gjorde och det låter verkligen som att du är i goda händer. Håller tummarna stenhårt för att det inte var någon spridning!

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Usch vad tråkigt! Hoppas du känner dig starkare snart. Och håller med Chess. Inga fler elakingar vill vi ha.

sissie
0

Många kramar från oss alla på Skuggan.

Vi håller tummarna för dig att allting är borta.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
0

Har träffat onkologen första gången nu.

Det var ändå positiva besked.Glad Inga tumörer i ryggen. Nu återstår att se om det "flyter omkring" cencerceller" i spinalvätskan.

Det blir strålning i vilket fall som helst är bestämt. Kommer att börja inom 3 veckor. 30 behandlingar på 6 veckor. (5 dagar i veckan).

Jag är i alla fall glad att slippa cytostatika så här i början.

Beroende på provsvar har man ännu inte bestämt om man ska stråla enbart operationsstället, hela huvudet, ryggen eller alltihop.

Strålar man stället så kommer jag få en bestående kal fläck i nacken. Strålas hela huvudet kommer håret ramla av för alltid men det känns som en bisak nu.

Jag är i alla fall väldigt glad över att det inte fanns några tumörer i ryggen.

Anaplastisk ependymom grad III heter tumören och drabbar främst små barnFörvånad Märkligt….Även läkarna kliade sig i huvudetFlört

/Maria

BabyDragon
0

Skönt att höra lite goda nyheter :) Kanske är du ung till sinnes ;)

Maria
0

Haha, ja t.om läkaren skojade och sa att du får känna dig ungdomlig trots allt.

Inte alla som drabbas av en barntumörFlört

/Maria

BabyDragon
0

Som när jag bröt armen. Den gick ut i brytläge och sen tillbaka. Ingen fraktur eller spricka, bara ben som tryckts ihop och tänjts ut. Det brukar bara hända bäbisar sa Dr :P Man får ta det som en komplimang ;)

Maria
0

#7 Skrattande

/Maria