Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 2942 ggr
Cindy
0

Dagens smärtliknelse

Eftersom min pojkvän tycker att jag kommer med nya liknelser och beskrivningar av mina smärtor hela tiden, tänkte jag att man lika gärna kan garva tillsammans åt dom!

(Ja, jag har en mörk och skadad humor!)

Vänliga hälsningar
Cindy

nabbam
0

Ja, du har så rätt, man måste skratta åt bedrövelsen emellanåt!

Förresten.. sjuk humor, det är min grej! Flört

Cindy
0

Idag känns det som att nån skickat livmodern till en sadistisk skönhetssalong. Äggledarna sitter i glödheta locktänger! Och livmoderstappen känns mörbultad som om en kraftig rysk massös "mjukat upp" den. Och slemhinnorna firar att jag börjat vattengympan igen med brännande smärta som om de blivit vaxade…

Vänliga hälsningar
Cindy

nabbam
0

Min mage är en ballong som pyser sakta men säkert.. Magknipet känns som att man sitter fast i en bautaråttfälla.

[Tassy]
0

Det känns som om någon har smackat fast en golfboll i nacken på mig, kört över mig med en ångvält och dragit min skalle genom en mangel. Det känns som små hobbykinerser sitter och gör akupunktur på mina lymfsträngar och så har någon sugga tappat en gjutgärnspanna på mitt vänstra knä, samtidigt som det känns som jag skulle ha haft sex med en ilsken kottepalm som skutit upp hela blasten i livmodern (mens på G). Det rinner isvatten igenom benmnärgen och någon har satt eld på min hud. Ryggen känns som jag fått en konstig massage av en tjock thailändare som klivit på mig (sån där konstig trampmassage). Tarmarna kreverar nog snart till följd av expanderande metangasdepåer med defekta utrymningsvägar…

Eller så har jag bara snavat över en betongsugga.

Cindy
0

Tassy, du är en poet! :-D

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

fniss Skrattande

Chestnut
0

det känns osm att jag har en järnstång uppkörd ner till och en tvångströja runt nacken!

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Känns som att min arm harhoppar av och  dragit iväg på semester. Tror sodastreamern pyst in kolsyra i fingrarna, de känns som att de vill böja sig åt fel håll.

Någon sadistisk jä*el har hamrat in nubb längs ryggraden i nacken och någon liten tomte måste vara i min mage och äta upp allt jag äter för jag e konstant hungrig.

RuiXue
0

Har en ninja som slåss i magen samtidigt som han fiser konstant! (magkatarr)

Jennie

Chestnut
0

Jag har en bastrumma i skallen, snaran hänger runt halsen och giljontinen håller på att banar sin väg genom nacken. Knäskålen beter sig som om den vore i trotsåldern och hela buken hackas sönder av vassa kockknivar..

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

Någon har tagit min kropp som mangelduk och kör mig varv på varv genom mangeln… Illrar river och gnager i mina leder, någon har begravt mig levande i en järnjungfru…

Cindy
0

Min buk är fylldmed glödhet lava med spikar somvägrar att smälta. Tarmarna är dessutom uppblåsta med giftgas som retar att sippra ut och blanda sig med lavan. Kan svära på att jag somnat med ryggslutet på en Spikmatta som borrat sig in.

Vänliga hälsningar
Cindy

minda
0

Svart humor är bra botemedel Skrattande Chestnut: knä i trotsålder - härligt! Och Tassys Thaimassagegubbe Skrattande här sitter man och skrattar!

Jag kör till med en liten vers i min stil:

Huden bränner som om jag fått svavelsyra in mellan lagren.

Mitt knä dansar baluns och vill upp till magen

Handleden låter som en Ladas söndriga kullager

och det känns som om hjärnan är hålig som emmenthaler.

Vem är det som knaprar på min äggledare

med sylvassa tänder som Stephen King's "Det"

river min livmoder i tusen skära små bitar

revbenen styckas av elshocker i sidan

bågnar och böjs

tills smeden är nöjd

med sitt glödheta kol

jag får allt vad jag tål.

Skulderblad, ryggrad, ankel och höft

dunkar och ylar som Rob Zombies röst

Kuttad som samples i mina hip hop låtar

varenda nerv är som en enskild gåta

inget svar att se

känns som var i det

ruttet och skröpligt

fyllt utav rost

nu kan jag inget annat än att illustrera

med bild för denna smärta

är som toner för döva

Man vet att den finns, man känner den

men vet inte hur man skall greppa den.

EDS

Känns bra att äntligen skriva ut detta. Är inte många ställen man kan yttra sig om liknande. Tydligen "hade jag på lager" lite.. Skrattande

[Tassy]
0

#13 Wow, vilken klockren beskrivning på EDS! Förvånad Heja!

minda
0

Skrattande Tackar! Satt och fnissade en lång stund efter att jag fick avskrivet det, hihi, svart humor är verkligen nödvändigt allt som oftast! Jätte bra tråd detta!

[Tassy]
0

Absolut! Galghumor är räddaren i nöden. Glad

sissie
0

Vilka härliga liknelser ni har. Roligt att läsa att ni kan skratta åt eländet också.

Ett skratt förlänger livet sägs det. Fast här verkar det snarare som det ger krydda åt livet.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BabyDragon
0

ina nerver känns som trådar, som dras genom en stark nypa när jag vänder på huvudet. Ilande kall smärta likt stål i en isig vak. Armen är krokig och stel av all kramp. Mitt huvud värker och dunkar av all kamp.  En kniv som hugger av en okänd ilska. Ett sinne som förmörkas av varje iskall strimma. Fläckar besudlar mitt synfälts väg. Vill bara gömma mig, bara en sekund gör mig väl.

Sorry, Bidde lite mörk. Har en så dålig dag :'(

sissie
0

Hoppas det blir lite varmare imorgon. Huga, jag rös när jag läste det. Mycket beskrivande.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

minda
0

En kniv som hugger av en okänd ilska…väldans fint skrivet om smärta, riktigt så man rycker till där!

RuiXue
0

Långsamt vrids den vitglödgade kniven runt i huvudet, runt runt runt, samtidigt som en skulptör med sin mejsel och hammare bankar mig i pannan i ett försök att få mig att se än mer sliten ut.

Har små stenar under fötterna och benen är fyllda med bly.

Tunneln är lång och mörk, ser ingenting. Väggarna attackerar ifrån alla håll, finns ingenstans att ta vägen.

Jennie

BabyDragon
0

Är lite gladare idag så ske försöka komma tillbaka till trådinnehållet :)

En garnnyste rullare sitter och rullar mina nerver. En marionett förare rycker i min arms trådar. Någon sitter pch pillar på min käke och någon spelar pingpong med ögonen :P

[Tassy]
0

det känns som om någon har dragit campell & reeces Biology rätt i magen på mig!

RuiXue
0

En tomtenisse huger ved inför julen inuti mitt huvud! Kan möjligtvis vara något Halloween monster som roar sig också, svårt att avgöra, men någon har fest där uppe i alla fall och de har inte bett om lov!

Jennie

sissie
0

Oj. Dags att vräka dem. Objudna gäster är inte roligt. Inte roligt alls.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cindy
0

Min livmoder känns som ett roadkill vars skinn inte spruckit av smällen. Svullen till bristningsgränsen, invärtes blödandes och krossad. Tampongen känns som en rostig korkskruv som hakat upp sig på rotera, och jag blir inte förvånad om den jobbat sig upp och ut genom munnen tills imorgon.

Vänliga hälsningar
Cindy

RuiXue
0

Ett helt gäng elefanter dansar balett på min rygg och någon poltergeist försöker hålla scenen spänd genom att dra i varenda muskel som håller ryggen rak. Men den största elefanten gjorde just ett hopp och jag tror ryggen gick av på mitten!

Jennie

BabyDragon
0

#26 Nej usch vilka bilder jag fick om tampongen :P

#27 Det kallar jag ryggsmärta!

Idag, tja vad händer idag? Känns som en liten hustomte paddlar runt inne i huvudet och varje årtag susar i öronen. Känns samtidigt som att huvudet till slut gett upp och rammlat av. Nacken sitter med nålar och sticker dem mot huvudet i ett försök att få den att hoppa av i irritation.

Och Vovven skäller på något vilket känns som små explosioner i huvudet! Men hon vill ju bara skydda matte nu när hon är sjuk.

RuiXue
0

#28 Det är inte så våldsamt ändå. Har ännu inte tagit någon värktablett för ryggen och hoppas på att slippa också. Är bara något som kommit i kläm eller överbelastats.

Elefanterna dansar fortfarande balett, men nu har poltergeisten gett upp ryggen och istället börjat köra ångvält uppe i huvudet!

Jennie

Chestnut
0

Mina tarmar har idag blivit utbytta mot taggtråd, någon icke-vänligt sinnad har stuckit in en kniv i höger njure och en dolk rätt in i höger äggstock. Har en hamster i varje knä som sitter och gnager på ledbanden vid knäskålen… Har en sandsäck virad runt nacken som förhindrar minsta lilla rörelse, värst åt vänster. Ingen bra kväll!

Med vänliga hälsningar
Chess

minda
0

Varenda del av mjukdelar invärtes har förvandlats till sandpapper över natten.

I armbågar, knän och höfter finns dessutom vatten.

Där sjörövare gräver i varenda urholkat ben efter den efterlängtade skatten.

Huga chestnut, den där liksnelsen var på pricken!
OCh Epicindys tampong kommer spöka för evigheter för jag kan till hundra relatera…auch!

[Tassy]
0

Någon har kört en elvisp i min hjärna! Ryckt ut min själ och släpat den på marken över stock och sten, för att sedan dumpa den i ett par taggbuskar. Den mentala smärtan jag känner just nu finner inga ord.

RuiXue
0

#32 Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jennie

RuiXue
0

En galen yxmördare har gått lös på min rygg med en slö yxa. Ländryggen är nästan helt av och sen kom tåget och mosade resten av ryggen.

Nacken har suttit fast i ett skruvstäd hela natten.

Huvudet är som en överbelastad hårddisk som dessutom har ett för svagt RAM minne och en gammal Pentium II processor.

De utsläpta minkarna ifrån Småland verkar ha flyttat in i min rygg och gnager nu på muskler och nerver i länden.

Jennie

minda
0

Skrattande

Haha, RAM minnet…jo tackar där satt du huvudet på spiken igen! HIhi!

RuiXue
0

Fötterna är fulla av brinnande spik. Ryggen kapas långsamt med en slö såg. Ichiasnerven är hälften så lång och sammankopplad med nacken.

Jennie

[Tassy]
0

idag vaknade jag av att någon jävel drog ett baceballträ mellan ögonen på mig.. *pang*

BabyDragon
0

ser inte så bra idag, någon har tyckt det var kul att måla på min näthinna. Verkar inte föreställa något fint heller. Kanske är det samma lilla kroppstomte som har satt min  ena nerv i ett skruvstäd och har hiskelligt roligt när jag försöker få loss den.

Får se vad den lille tomten hittar på imorgon.

RuiXue
0

En ballongkonstnär försöker blåsa upp mina ben och knyta ihop dem till ballonghundar samtidigt som mina morgontofflor är fulla med småspik.

Nacken har fått en osylig krage som är fastkrokad i en nerv ryggslutet. Höften och ryggraden har dragkamp om muskler och nerver.

Mina knän är som på en stork- de böjs bakåt!

En klantig byggarbetare har hällt cement i mina axlar.

Jennie

Asfalt
0

Jag har tydligen åter igen lyckats stoppa fingrarna i en elkontakt… Skrikandes

Chestnut
0

En pincett rycker i ögonen, benen är tunga av allt vatten och jag har fått tandvärk i vänster armen…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

Någon injicerar narkosmedel i mig! Kroppen känns som gelé, andningen är tung och jag vacklar runt, kämpar för att hålla mig vaken och klar i huvudet Skrikandes

Cindy
0

Nån har kört min livmoderstapp i en citruspress i en vecka nu. Det är jag säker på, för det blöder trots att jag har sjukt tung hormonbehandling.

Vänliga hälsningar
Cindy

BabyDragon
0

Det känns…… blä!

RuiXue
0

Ryggkotorna är hopsurrade med taggtråd. Taggtråden har lossnat på vissa ställen och trängt in i fötterna.

Huvudet är en enda stor bomullsfabrik med treskifts arbete.

Har tejparm och stork knä.

Jennie

minda
0

Snubblade på min spikmatta och föll på golvet på min ondare sida nyss… så nu känns nervändorna precis som den fördömda mattan, mjukmörbultade på utsidan och stickande på insidan!

[Tassy]
0

#46 Åh fy fan! Tyst

BabyDragon
0

#46 ajajaj :s

Är så trött att man inte orkar stå emot när smärtlassot drar i nacken. Måste vara någon unge som leker cowboy och inte ger sig med å dra förens jag ligger ner. Mina armar måste sitta fast i osynliga 50kg:s hantlar. Nä man skulle inte gått upp idag.

Vattnadal
0

Mådde bra i förmiddags, kändes lite i handlederna trots nån dags ledigt med vila. Det kändes lite som en sån där gammal docka med rörliga leder, där det sitter gummiband i lederna, fast gummit är torrt, knastrigt och går sönder när man tar i för hårt.

Nu känns det som att jag har rullat ner för en trappa, och det är precis vad jag har gjort! Snubblade på översta trappsteget på väg ner från övre våningen, insåg snabbt att jag måste försöka ta emot mig med händerna (fast jag brukar försöka låta bli, för det kan göra satans ont i veckor om jag sliter till mer i trasiga senor), annars skulle jag slå in i väggen i svängen med nacken före. Stannade inte förrän jag låg på rygg nere på hallgolvet. Har ont överallt, nacken, axlar, armar, handleder, rumpa, lår och knän. Knaprar citodon och fasar för hur jag ska känna mig imorrn när jag ska ta mig ur sängen. Tack och lov är jag inte i ett skov, utan är rätt normal i kroppen i övrigt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Tassy]
0

Hades i egen hög person har släppt lös helvetets eldar i min kropp!!!

BabyDragon
0

#49 nej vad jobbigt att ha rammlat sådär :o otäckt att rammla i trappor! Tur att det gick någotlunda bra.

#50 Kram på dig.

Känns som om jag lättar lätt från kroppen, som om jag blivit lättare under natten. någonting tuggar i nacken men med kindtänderna istället för hörntänderna. Kanske är jag för trött för att tolka smärtsignalerna, kanske är skyltarna till hjärnan tillfälligt missvisande av någon buse som skrattar åt att alla åker fel.

Ser fram emot sängen :)

Chestnut
0

Taggtråden i magen har blivit kopplad till ett aggregat, går smärtsamma stötar genom hela buken… Jag lovar att någon dunkar mig i nacken med en hammare, han syns inte men finns där! Blixtrarna flimrar och någon sitter med sin förbaskade pincett igen och drar i olika nervtrådar..

Nacken beror på en hastig imbromsning imorse, vi fick tvärnita bilen… Tack och lov höll vi bara 30 km/h, men ont gör det Skrikandes

Med vänliga hälsningar
Chess

minda
0

Oh damn Tassy! Du "lyckades" vara ännu tassigare än jag Rynkar på näsan Hoppas Hades snart drar sig tillbaka och vila…

Babydragon, det där låter tragikomiskt bekant Skrattande

Och Chestnut.. du borde bli författare till någon sådandär skräckfilm som saw…det där är ju i värsta klass med dem, man rikgtigt ryser! Förvånad

RuiXue
0

Hin håle i egen hög elakhet har lagt taggtråd mellan ett par ryggkotor i övre delen av ryggen, och detta är avrundat med en stor portion superlim och en ordentlig smäll med en osynlig hammare!

Jennie

BabyDragon
0

Min arm har rammlat av, har så ont att jag inte kan sitta, ligga eller stå. Vet inte vart jag ska ta vägen, Vill fly men smärtan finner mig på några nanosekunder, likt världens elakaste kurra gömma.

Blä

RuiXue
0

Har gnagande ökenråttor i varenda led, livmodern äts upp av hungriga lejon samtidigt som en elefant hoppar på hela mig. Värktabletter är bara sammanpressat socker! Det blir en lång natt!

Jennie

RuiXue
0

En galen sadist försöker operera bort min livmoder innifrån, utan bedövning med en slö kniv! Mina ben ligger i iskallt kokande vatten. Alla leder är vrängda ut och in och musklerna brinner som helvetes eldar.

Jennie

BabyDragon
0

En isfiskare har fått för sig att mitt öga är en is i en sjö så han borrar och borrar. Mina handleder och fingrar skjuter elektricitet när jag rör på dem. Min hjärna försöker ta sig ut genom tinningarna.

#57 Iskallt kokande vatten. Känner konstigt nog igen det :P

[Tassy]
0

Min höft känns som en misslyckad rotfyllning!

BabyDragon
0

#59 Aj!

Vattnadal
0

Min högra handled brinner samtidigt som den hålls ihop av en enda värkande sträng av nerver. Båda händerna känns som latexhandskar som är uppblåsta och sen fyllda med kokande vatten.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Cindy
0

I ett dygn har det känts bakvänt, som om jag normalt sett har spikar i ryggen, men att de nu klämts ut som varfyllda bölder. Hålen de lämnar efter sig skriker efter att fyllas, och jag håller på att utforska vart gränsen går för hur många timmar man kan spendera på en spikmatta, i desperat försök att minska smärtan. Jag svamlar och undrar om någon kan förstå känslan… Äggstockarna har dessutom vaknat till liv för att turas om att sända elstötar genom magen.

Vänliga hälsningar
Cindy