Dysfunktionella blåsor
Jag har otroligt svårt att acceptera att min blåsa har slutat att fungera normalt -och- att den troligen kommer fortsätta bråka i perioder även om jag är påväg ut ur den här. Man har inte gjort någon utredning alls utan bara sagt att "såhär kommer det att bli".
Dessutom är det ett enormt motstånd från läkare bara för att jag numer totalvägrar KAD. Vill inte riskera att jag får panik och försöker att slita ut den igen..
Utan jag är nöjd med mitt cystofix genom bukväggen, den känns knappt när den sitter som den ska, jag behöver inte böja och vrida och trixa för att rätta till den.
Nackdelarna är väl att tre gånger har suturerna släppt nu, första gången åkte den ur helt och vi fick göra om hela proceduren och de två andra har jag lyckats trycka tillbaka den själv och sen bara behövt åka in och få den fastsydd igen. Andra nackdelen är infektionen som jag fått, både sårinfektion vid ingångshålet och sen en UVI som vi är rädda har gått upp i njurarna. 
RIK (tappa själv) har de gång efter gång tjatat på mig om men hur lätt är det med mina darriga händer? Jag har absolut inte normal handfunktion! Förvisso ska inte en tappningskateter kännas lika obehagligt och göra så stor åverkan på urinröret som en KAD men mina känsliga slemhinnor kommer nog att protestera i vilket fall…
Är det någon annan här med blåsproblem? hur har du löst det? Fått göra någon utredning?
Med vänliga hälsningar
Chess
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får intravenös antibiotika mot UVI'n (så går det när man inte får i sig tabletter eller flytande utan att det kommer upp igen), cystofixet åker troligen imorgon och jag hade ett rätt bra läkarsamtal i onsdags med min urolog.
Är prat om en cystoskopi och att planera en KAD dygnen efter min knäoperation men hur det blir med de sakerna får vi se, känns som att de kommer få droga ner mig helt för att jag ska gå med på något av det 
Om det är NÅGON annan med blåsproblem som skulle kunna tänka sig att berätta lite får ni gärna PM:a eller skriva i tråden!
Med vänliga hälsningar
Chess
Det där låter jobbigt. Hoppas det blir ordning på infektionen. Håller tummarna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Verkligen ingen annan med blåsproblem?
En remiss har gått till SU nu för bedömning ang mina problem..
Med vänliga hälsningar
Chess
Det kanske finns en annan sida som har support för sånt här. som den jag hittade för min :)
Kramar på dig. Hejjar på dig varje dag!
#4 Kram tillbaka 
"Tyvärr" är de flesta med problem som mina antingen tillfälliga (till exempel efter en operation några dagar) eller så är det äldre människor..
Har inte lyckats hitta något forum direkt som tar upp sådana här problem.
Men men, är utan kateter sen ett tag tillbaka och det verkar fungera helt okej faktiskt. Med risk för att det blir strul igen i samband med knäoperationen fredag nästa vecka…
Med vänliga hälsningar
Chess
wherever there is Love there is hope ;)
Jag hade besvärlig blåsa tidigare, fick alltid ha nära till toa.
Men…
Sedan jag började med min MS-medicin blev det betydligt bättre, faktiskt nästan normalt.
Nu tar jag 3x3 x 300mg Gabapentin per dag. Men, redan 2x3 x 300mg hjälpte mig lika bra.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#7 Då verkar du ha motsatta besvär till mig. Jag känner ingenting alls förrän det är över en halvliter och då skvätter jag bara ut några droppar… Ska kika lite på gabapentin dock.
Med vänliga hälsningar
Chess
Delvis känner jag igen problemet.
Jag rymmer också en halvliter och brukar tömma blåsan ner till ca 3 dl, resten är svårt att bli av med. Problemet tidigare var att blåsan tömdes till kanske 4 dl, därför fick jag gå så ofta.
Nu töms således dubbelt så mycket mot tidigare, men perfekt är det inte.
Jag har varit och testat blåsan på urologen i förra veckan, få se vad de säger när allt är klart.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland