Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 833 ggr
sissie
0

Julstök

Snart är julen här. En tid för att samlas runt granen tillsammans med vänner, nära och kära.

Men det är inte alltid så lätt att få orken att räcka till. Julmaten är en stor bit av julens förberedelser. Men det finns en hel del som kan underlätta.

Julgröten - hederlig risgrynsgröt med kanel och socker. Nu förtiden så kan man köpa färdig gröt på rulle som man bara värmer. Själv tycker jag Icas gröt är en av de bästa. Inte för såsig som BOB´s. Lite mera fast.

Jansons frestelse kan man ofta hitta i frysdisken. Bara att ta fram och värma även den i ugnen.

Färdigkokt och skivad julskinka har också dykt upp sedan något år tillbaka. Både i mindre och större förpackningar. Kan nog kännas lite mera tråkig i smaken och man missar den hela skinkan som man skär upp på julbordet.

Vad brukar ni ha på julbordet?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BabyDragon
0

I min familj (finns inga barn just nu i den) så har vi typ ett knytkalas där alla har med sig något. Ingen julstress för någon och man kan välja sånt man kan och är bra på :)

sissie
0

Det låter som en fin fin idé. Knytisjul!! Då kan man ju koncentrera sig på en eller två saker. Glad Det ska jag nog annamma nu till jul då flera av familjen kommer hit. Ena dottern har redan erbjudit sig att fixa julskinkan. Får be de andra också att komma med något gott.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chestnut
0

Jag och mamma hjälps åt så gott vi kan. Kommer släktingarna brukar de ha med sig några goda röror och annat smått och gott.

Med vänliga hälsningar
Chess