Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etiketterrehabfritid
Läst 1089 ggr
BabyDragon
0

Egna hjälpmedel

Hittade idag mallen på en stödkudde (typ samma form som en ammningskudde) som jag tänkte sy. Bra avlastning för axlar när man sitter vid datorn, tittar på tv, jobbar eller bara slappar.

Funderar på att göra det som present till grannen som också har lite problem.

Har svårt att få upp porslin mm i skåpen, några tips någon som inte innebär en handikappanpassning? Vet nämligen inte om jag har rätt till det.

Funderar även på att sy en ny långkudde som man kan vila ben och arm på under natten för en bättre liggställning. Min förra möglade i den gammla lägenheten.

Får se om man hittar tyg inärheten :)

Brukar ni skapa något som hjälper er att koppla av/bort? Dikter, måla, musik?

sissie
0

Man kan ha några tallrikar och glas i en låda eller bänkskåp. Då behöver man inte lyfta upp dem i ett skåp varje gång. Så där till vardags menar jag.

Har man plats i köket så kan en hurts på hjul bli både ett bra ställe att ha vardagsproslin i och även en bra plats att transportera tyngre saker som en varm kastrull på.

Det finns ju vagnar men de är ganska stora. En hurts behöver inte vara större än 40 x 40 cm och får då bättre plats. Be någon montera dit ett handtag på ena kanten i lagom höjd eller uppepå.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BabyDragon
0

Hurts vore bra men de får inte platts i mitt korridorkök. =) Kanske borde möbllera om på nått vis . onskar det fanns mellanskåp så man bvarken behövde böja sig eller sträcka sig för att få undan disken.

sissie
0

En enkel trähylla vid matplatsen?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BabyDragon
0

De skulle kunna funka :)

sissie
0

Glad