En del att smälta
Nyligen blivit diagnostiserad med idiopatisk intrakraniell hypertension, samt att jag måste gå ner i vikt för att inte förlora synen =(.
har ju IBS sen tidigare så just nu känner jag mig mest deppig, skriver av mig på www.iamiamariaskamp.blogg.se
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Hoppas verkligen att du får behålla synen länge till! Skriv av dig så mycket du vill, BabyDragon här på skuggan har samma diagnos om jag inte minns tokigt…
KRAM
Med vänliga hälsningar
Chess
Du minns helt rätt Chess :)
Fick diagnosen i Januari, kämpar med vikten och tar Diamox sen dess. Skrev en liten artikel om det här för ett tag sen
finns lite info och adress till ett forum om du är bra på engelska. Hör av dig om du behöver prata Kram
#2 Ja =) den artikeln har jag ju såklart läst =) jätte bra. Det finns ju inte så jätte mycket info om sjukdomen ändå, och inte så många som har den som skriver på internet så att man vet hur andra har det.
Mailar dig här på iFokus =)
//Maria
Du får så gärna skriva av dig här hos oss. Alla här har sina bekymmer, så även om alla här inte har samma diagnoser, så har vi alltid plats att ge stöd och en kram.
Kramis!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Åh tack så mycket =), men har hittat ett forum för oss med denna sjukdom så där är jag väldigt mycket och skriver just nu.
Kram tillbaka 
//Maria
Vad kul att du hittat ett ställe. Hoppas att du vill dela med dig lite även här ändå. 
Wrooom!
Ja det kan jag ju göra för det är ju en sjukdom som verkligen passar i detta forum då den inte syns. Jag lever med daglig smärta i huvudet som ingen ser, det ökade trycket i huvudet eller svullnaden på synnerven syns inte heller utan jag måste berätta för folk att jag är sjuk, för dem som vill veta. Och det är ju något jag har fått erfara, väldigt många vill verkligen inte veta.
Jag har haft en tuff höst, är helttidssjukskriven och har väldigt ont, så pass att jag blivit inlagt och fått morfin injektioner vid flera tillfällen.
Men jag har gått ner 14 kg iaf, så läkarna är nöjda, men aptiten har ju inte varit på topp så det har inte varit så svårt heller.
Ska följas upp av både ögonläkare och neurologläkare nästa vecka så då vet jag lite mera vad som händer.
//Maria
Så vikten kan påverka hur sjukdomen är i sin intesitet?
Wrooom!
Ja det finns studier som visar på att en viktminskning har positiv inverkan på sjukdomen, då trycket kan sjunka och svullnaden på synnerven kan minska, men det finns tyvärr inga garantier då även normalviktiga kan få denna sjukdom.
Men kan man gå ner i vikt så lär jag ju iaf göra allt för att försöka.
//Maria
Lycka till! Och hoppas att du är en av dem där det har stor betydelse.
Wrooom!
Tack =) Hoppas jag med 
//Maria