Kosttillskott för viktbehållning?
Jag försöker hitta en sorts "bantningsmilkshake"-pulver för att hålla UPPE min vikt, då jag bara rasat i vikt det senaste halvåret (på tre månader har jag gått ner stl.36/38 till 32/34 även små 36:or) utan att göra något extra för det.
Har sträng diet på grund av allergier, så detta kosttilskott får inte innehålla soja, aspartam, eller acesulfam, för att nämna några.
Ge tips om ni har något!
Kan heller inte använda aloevera drycker och grejs, då jag med min latexallergi reagerar på de beståndsdelar i den som påminner om vissa i dess kemiska uppsättning!
Det finns många olika proteindrinkmixer hos hälsokostbutikerna. De kanske ka ge dig de proteiner som kroppen behöver för att bygga muskler. Kan det fungera?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Proteinpulver hos hälsokost eller ännu hellre - recept på näringsdrycker från en dietist (be din VC om att få träffa en)! de kan skriva ut så att du hämtar på apoteket och hjälpa dig med din kost i övrigt med hänsyn till din allergier.
Med vänliga hälsningar
Chess

Har varit till näringsterapeut, och skall snart på checkup igen, skall be henne skriva ut recept tror jag, har bara varit väldigt besvärligt att hitta passande, har inte ännu hittat, kollat igenom hälsokost och apotek de utan recept…
Men jag skall styrka mig inför det då med dessa tips!
Tack 
Varså god säger jag från oss alla. Du måste berätta hur det går.
Wrooom!

Solklart, återkommer! 
Ser att mitt förslag redan nämnts, så jag sällar mig till skaran som säger näringsdryck på recept 
Jag håller med om näringsdryck på recept. Intag av cocosfett kanske kan vara något också om du tål det.
Jennie
Hur går det minda? Har du hittat något bra recept?
Wrooom!
Om du tål ingredienserna så vill jag tipsa om "äggmjölk" som jag själv mixar ihop när jag mår dåligt och inte orkar fixa mat, men ändå behöver näringen. Namnet låter äckigt, men det är riktigt gott och man kan smaksätta med kakao, kardemumma, kanel, vanilj eller vad man nu vill. Somliga har det i kaffet som en latte, eller i te.
Ingredienser:
2 ägg
25-50 g smör
2-3 dl kokande vatten
Gör så här:
1) Koka upp vatten. (Jag använder vattenkokare)
2) Smält under tiden smöret i en skål med höga kanter t ex stavmixerskålen. (Jag ställder skålen i micron)
3) Ha i äggen med smöret och smaksätt om du vill.
4) Häll på kokande vatten och vispa eller mixa ihop några sekunder.
Denna går att använda både kall och varm.
För att värma äggmjölken igen så värm den långsamt på spisen medan du vispar med handvisp eller gaffel.
(Likaså kan det vara bra att skaka eller vispa om äggmjölken när den stått ett tag, i kylen t ex, innan man ska dricka den. Eftersom fettet i äggmjölken "separerar" sig medan den står oanvänd men när man skakat/vispat om i den blir den fin igen. )
Vänliga hälsningar
Cindy