Försöker vara positiv
Dan före jul och allt kommer jag med halv deppigt inlägg. Men jag försöker för det mesta vara positiv men jag är så arg, och bitter, och ledsen, och förtvivlad, och uppgiven jag kan känna mig över att jag har blivit drabbat av denna skit sjukdom IIH just nu. Jag är 25 år gammal. Ganska nyligen tagit min sjuksköterskeexamen och fått börja nära där jag bor. Jag och min sambo var mitt i att försöka få barn. Livet var ganska så bra.
Och så får jag det här, nu är jag heltidsjukskriven, får absolut inte bli gravid för jag äter just nu 9 olika mediciner som inte är så värst bra för ett blivande barn. Nästan inga vänner hör av sig utan vill jag träffa nån får jag ta kontakt och det kan vara väldigt jobbigt ibland, vore skönt att känna att dem vill träffa mig, inte att jag tvingar dem att träffa mig. En depression på detta är ju helt naturligt enligt läkaren, hör även till sjukdomen att må psykiskt dåligt. Jaha tack.
Ja jag försöker vara positiv också. Jag har en underbar sambo som alltid lyssnar på mig, samma med min mamma. Jag hade kunnat haft en hjärntumör ist som är betydligt vanligare än denna sjukdom och den hade jag kunnat dö utav, den gör jag inte utav detta. Jag har fortfarande min syn intakt.
Är nervös inför julafton, hur jag ska orka hela dagen, orka vara glad och träffa olika delar av familjen, nervös över att må illa då det ska till att ätas julmat. Men det kanske går bra. Bara att hoppas på det.
God Jul till alla iaf
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
God Jul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Smärtproblematik har jag haft redan innan IIH, vart ju mer med den. Men glöm inte att din familj är din familj. De älskar dig även om du måste ta ett break. Mitt i ett nyårsfirande fick jag så ont att jag var tvungen att lägga mig att sova ett par timmar. Ingen brydde sig mycket i det utan var glad för att jag var där. Åkte ganska snart efter tovlslaget, även om det kändes tråkigt och man känner sig otroligt tråkig ibland när man måste sluta i förtid, så går det bra.
Glöm inte i all julstress att vara snäll även mot dig själv. Julen ska vara en tid för att kunna stanna och dofta på rosorna. Det är speciellt viktigt när man brottas med annat. Det kan innebära allt från att läsa en bok, spela ett spel. Vila lite extra eller bara vara, mysa i soffan med sin sambo och inte tänka på något annat än stunden.
Så var snäll mot dig själv, Dela kärleken och ha en så god jul som bara du kan :) Kram
Hoppas du fick en trevlig jul.
Ibland kan även den piggaste människan bli lite trött och behöva få sova eller vila en stund.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tack =)
Har haft en fin jul. Haft mycket ont och behövt vilat. Men familjen har varit förstående och det har varit lugn och runt omkring mig. De har inte haft några krav på mig att jag ska hjälpa till, men jag har ju gjort det jag kunnat ändå för min egen skull.
Det jobbiga är ju att det syns inte hur jag mår, jag har så ont i huvet att jag behövde morfin på julafton, jag mådde illa så jag skakade då jag skulle äta julmaten. Och sen sa mamma att mormor tyckte att jag såg pigg ut…..
//Maria
Kan ju vara så också att Mormor försöker se alla tecken till hopp om att du mår eller kommer att må bra. Kram
Att få höra att man ser piggare ut än vad man känner sig är alltid trevligt. För hur det än är så försöker man ju hålla sig igång även om man mår pyton.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Att hålla igång, även om man känner sig som om man fått en åktur i torktumlare, är ett måste.
Jag jobbar heltid trots jag är sjuk.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Ja, jag försöker hålla mig igång. Men jag har varken fysisk eller psykisk ork till att göra så mycket.
Jobba tror jag inte skulle gå alls. Läkaren säger att jag inte ska jobba. Men mår dåligt över att jag inte kan. Känns ju som att jag borde bita i hop och göra det ändå.
För mig kändes det mer som att mormor inte tror att jag är så sjuk då det inte syns, än att det var något positivt. Men jag kanske får se det som något bra, som ni skriver =)
//Maria
Klarar inte heller att jobba längre. men man får otroligt dåligt samvete för det. Jag skulle vara en så stor patientrisk just nu. Jag har fullt upp att bara sova utan att skrika av smärta.
Men det tar slut någon gång, vet bara inte exakt när,
vad är det för sjukdom?