MS miljörelaterad
Läste en artikel om att MS skulle vara miljörelaterat, då det bland tvillingar kan bli att den ena får MS och inte den andra. Vet ni något mer om det eller har egna åsikter om detta?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Intressant. Miljön påverkar oss mycket på alla plan.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Klart intressant
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Farwuq ^^ länge sedan. Hur är det?
tror mycket väl att både MS, allergier mm är av miljöpåverkan.
Si och så…
I dag mår jag bra, men… som du vet MS är lömskt. Ibland mår jag sk*t i veckor.

Jo man kan inte må bra jämt, speciellt inte om man har ms. Men det är roligt att se dig i alla fall :)
man tackar

Det får inte låta fel och jag hoppas ni förstår mig nu. det är otroligt trevligt att efter en lång tid komma in här och läsa att fler MS drabbade skriver ;)
Klart vi måste skriva, vi är så anonyma
Här inne på "skuggsidan" kan vi dryfta våra funderingar och problem.

Själv drabbades jag av MS 1984 vid 30 års ålder. Min syster hade tidigare haft en mycket elakartad form av sjukdomen och dött 39 år gammal 1982.
Jag hade ingen synnervsinflammation dock visade en lumpalpunktion de tecken som är typsika för MS. Jag kom i kontakt med Tandvårdsskadeförbundet (TF) och ingsåg att jag var kvicksilverförgiftad. Började ta vitaminer och mineraler samt att sanera mina tänder.
Fram till 2008 hade jag inga fler skov och läkarna ansåg mig inte vara MS-sjuk heller. 2008 så förlorade jag känseln i händerna men fick tillbaka den. 2009 fick jag en synnersvinflammation och se då hade jag helt plötsligt MS. 2011 hade jag också en snynnervsinflammation.
Personligen så tror jag att MS kan orsakas av flera olika saker men i mitt fall var det helt klart att amalgamet var en stor bidragande faktor.
Fy…
Inte alls kul

Själv har jag haft mycket amalgam, nu är det mesta borta.
Har du något guld eller metallbundet porslin? Ta bort det fort.

amalgam?
Ja, tandamalgam som innehåller 50% kvicksilver och som läcker ut i munnen och upp i hjärnan och som är ett första klassens nervgift.
Sverige är det amalgamtätaste landet världen och har haft fri tandvård för barn- och ungdomar och man har lagat tänder utan att först tala med målsman.
De som blivit sjuka av amalgamet har i sin tur skickat över detta till sina barn. Det finns åtskilliga tandsköterskor som är skadade och jag tror att två av dem har fått MS klassat som yrkesskada.

#14 okej det visste jag inte ;) Tack för din förklaring ;)
#15 Såg din tråd idag om din pojkvän, nu förstår jag att du undrar. Du får gärna PM:a mig om det är något du vill veta, jag har som sagt själv MS och har haft det sedan 1984.

#16 Tack så hemskt mycket. är verkligen underbart att kunna prata med andra som verkligen kan denna sjukdom
Det är en lömsk och otrevlig sjuka.

kommer en länk om detta.