Ful näsa
Vill bara skriva av mig.
Jag har en ful näsa och har blivit mobbad och retad för det i skolåldern. I vuxenlivet hör man mest kommentarer och man ser att folk tittar konstigt och tisslar o tasslar bakom ryggen. Har funderat MÅNGA gånger på att operera den men vill inte att den ska bli värre. Varför är det så svårt för "folk" att acceptera hur andra ser ut?
Tänk på att ord kan göra ont även om man inte gråter!
Jo vi har alltid något som folk hittar att hacka på. Ord gör jätteont. Men det enda vi kan göra är att visa andra att vi är stolta över oss själva. Och ibland så tänker vi själva så mycket på våra brister att man tror att allt tissel handlar om just det.
Men kram på dig och vet att du är unik precis som alla andra =)
Jag är ledsen för vad du har/går igenom :(
Håller med dig, människor idag måste alltid reta någon och vara taskig måt någon. Jag bryr mig inte det MINSTA om hur man ser ut! det är inte det på utsidan som gör hur man ser ut! det är insidan! :)
Jag har aldrig sett dig, fast jag tycker du är väldigt vacker! Jag tycker att alla människor är fina, för ALLA har något gott inom sig, man måste bara hitta det och sen använda det när man ser på någon. Så även dom som är taskiga och kan verka som att dom inte ens är mänskilga har NÅGOT gott inom sig, så alla är vackra.
Det är lite jobbigt faktigst.. Folk måste lägga människor i grupper, "Han är fet, hon är ful, hon har en konstig näsa"
Fast inte många förstår att vi är en, vi är alla människor och borde behandla andra som om dom vore våran syster/broder.
Du borde bara ignorera dom som lägger dig i en grupp, du är perfekt precis som du är! Hoppas du har en bra dag och ett bra liv! :)
-Mikael
PS. Jag är bara 15 år, fast är nog mognare än dom flesta vuxna :P
PSS. Gör ingen operation, du är fin :)
Usch, gud vad arg jag blir.
Du ska inte operera dig, du är vacker som du är! Lyssna inte på andra. Speciellt inte om sånna saker.
Får höra varje dag att jag är tjock, i alla fall i skolan. Men jag tänker inte banta för deras skull! Just nu tränar jag, inte för dom utan för min egna skull!
Du ska inte ändra på dig för att andra vill det. Skit i dom. Lätt att säga men jag vet hur det känns att bli trackad för sitt utseende. Och jag kämpar ändå och det ska du också göra!
Styrkekram
(Här en vers till dig)
Var inte och se inte ut som andra.
Vi är alla unika och det finns bara "ett" exenplad av alla oss människor,
stor som liten.
Du duger som du är.
Gör inte om dig,
Var stolt och tacksam istället, för att du är den du är.
Var tacksam mot vår Herre, för att han inte skapat dig som någon annan.
Blev så ledsen när jag läste ditt inlägg Helena. Känner igen mig så väl, när jag var 11 år blev jag opererad för en tumör i övre vänstra käken. Följden blev att vänstra halvan av ansiktet inte är symetrisk med högra (det skiljer ganska mycket), näsan och munnen är snea. I hela högstadiet blev jag mobbad för det. Mobbarna skrynklade ihop ansiktet för att härma mitt. Dom tänkte aldrig på hur det kändes för mig, eller på att jag inte kunde eller kan hjälpa att mitt ansikte blev så.
Jag är eg emot skönhetsoperationer men i vissa fall så är det ok. Jag väntar på enn omfattande operation (eg flera) för att återställa ansiktet och käken. Min käke slutade nämligen att växa på vänster sidan.
Vill du göra en operation så go for it, men prata med en psykolog innan.
Lycka till 
Jag måste säga att det är extremt konstigt vad människor är kapabla till. Hur dem utan samvete kan tissla och tassla och trycka ner.
Att opperera näsan kan ev ge dig bättre självförtroende, men kan det ge dig bättre självkänsla?
+ Du kommer då att ge dem något ytterligare att se ner på, att du opererade dig, för i dagens läge är det inte helt accepterat än.
Shamall