Vad kan man äta?
Vad kan man äta för att få i sig tillräkligt med Kalsium i sin kropp? Känner mig så trött i kroppen.
Du får nog googla den frågan. Kan inte sånt i huvudet =)
Mjölk, ost,yoghurt samtliga mejeriprodukter helt enkelt (dock inte matfett av något sort)
Hjälper kalsium mot trötthet?
Ja du… Enligt wikipedia så yttrar sig kalciumbrist som bla nervositet, depression och sömnlöshet.
Med tanke på den dåliga sommaren så kolla ditt D vitaminvärde. Är du fertil kvinna så kolla ditt järnvärde. Kalcium påverkar skelettet främst, så det är inte rätt ände att börja kolla.
Äter du bra och regelbundet? sover du gott? Har du det bra i livet allmänt (jobb/skola) eller finns det stressfaktorer som gnager?
Även B-vitaminbrist kan ge trötthet, eftersom B-vitaminer behövs till nervsystemet.
Jag skulle föreslå en sådan där multivitamintablett som även innehåller mineraler.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Äsh, jag glömde ju nämna b-vitamin i samma veva som järnet.
B-vitaminbrist kan behöva sprutbehandlas, så gå till en läkare och kolla upp ordentligt hur värdena ligger.
Kan man sprutbehandla B-vitamin? Det var något helt nytt för mig. Det visste jag inte om. 
Wrooom!
#8 En del personer kan inte ta upp B12 via tarmsystemet så då får man det i spruta =)
Tur att den möjligheten finns.
Wrooom!
Det har jag fått då jag haft b12-brist.