Underbara läkare
Det är så ofta som man möter läkare som sopar problemen under mattan med diverse ursäkter. Men ibland kan man hitta de som verkligen lyssnar och förstår. En del gånger kanske inte läkaren i sig kan göra något, men de kan hjälpa till att man kommer rätt inom vården. Även de är guld värda.
Vilken läkare eller klinik har du träffat?
Vad sökte du för?
Och var det bra eller dålig hjälp du fick?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Hej
Träffade världens bästa läkare på Kävlinge vårdcentral. Han heter Ulf Lind. Han är en bra lyssnare, tillsammans hittar vi en behandling och han remitterar gärna vidare till andra undersökningar. Han har räddat mitt liv (kan man säga). En hel del gjorde jag själv, förståss :)
Har haft grova öronproblem, är nu problemfri men hade VÄRLDENS bästa läkare på karolinska i Stockholm. Malou Hultcrantz heter hon. Den bästa av de bästa som arbetar inom ÖNH (öron näsa hals). 
Skönt att höra att det fortfarande dyker upp fler =)
Hade också en speialist inom ÖNH som dessvärre gått i pension. Vilket stöd denna läkare var.
Det är alltid lite tråkigt när bra läkare byter arbetsplats eller går i pension.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Vill slå ett slag för de gynekologer jag träffat på Aleris Sabbatsberg, i Stockholm, Dr Rådestad och Dr Persson. De är engagerade, inkännande, lyssnar och visar stor portion empati för mitt "problem" och mig som person.
En annan pärla är Dr Hall Hudläkare i Vällingby läkarhus, som även han innehar den medmänskliga och sociala kompetens som faktiskt är helt avgörande för min upplevelse som patient, i mötet med sjukvården.
Träffat en enda bra läkare, hon är mänsklig pratar svenska (dvs inte läkarsnack) så man förstår, empatisk och är det något hon mot förmodan inte vet så tar hon snabbt reda på det.
Det på Skaraborgs Sjukhus (tidigare KSS) Carina Gunnerek
Hon lyssnar och ser alltid till att man kommer tillsammans överens om det bästa för att nå bra slutresultat, pratar aldrig över huvudet.
En bra sida är denna. Där kan man läsa om vad andra tycker om läkare, betygsätta etc
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#7 Vad bra tips 
#7 Instämmer, underbar läkare!
Vill slå ett slag för 90% av ortopederna på samma sjukhus också. Helt underbara och de få som inte är supervettiga, ja de är helt enkelt få!
Med vänliga hälsningar
Chess